Timebeskrivelser

Velg en timeplan:

ikon sal

» Timeplaner/Online booking
(Følg lenken for å se timeplaner og påmelding til gruppetimer)

ikon sykkel

» Timeplaner/Online booking
(Følg lenken for å se timeplaner og påmelding til gruppetimer)


Sal: Nivåer og farger:

Gule timer:
Disse timene passer for alle, spesielt for deg som ikke har trent mye.
Blå timer:
Intensitet og treningseffekt er stikkordene. Blå timer i sal er enkle og harde, og innholder lite trinn. Disse timene passer for deg som har trent en stund.


Sykkel: Nivåer og farger:

Gule timer:

Passer for alle, også deg som ikke har trent mye. 

Blå timer:

Intensitet og treningseffekt er stikkordene. Passer for deg som har trent en stund. En medium time.



Sal: Timebeskrivelser

Stram opp puls / Crazy Tights Fredag

Intensiteten på en Stram Opp Puls er høyere enn på en Stram opp. De første 30 min. er det kondisjon med og uten hopp, som deretter følges opp med en 30 min. styrkeøkt for hele kroppen. En super time hvor du får kombinert både kondisjon og styrke. Passer for alle.

Stram opp

Styrketrening i sal. Etter en kort oppvarming benytter vi strikker, hantler og egen kroppsvekt til å styrke og stramme opp hele kroppen. Passer for alle.

 

Styrke / Balanse

Styrke og balanse trening i sal. Etter en kort oppvarming benytter vi strikker, vekter og egen kroppsvekt til å styrke og stramme opp hele kroppen. Passer for alle.

X-Fit

Morsom og inspirerende sirkeltime på stepp og styrkeapparater med fokus på styrke og kondisjon. Passer for alle.

TRX

Utrolig effektiv trening som fokuserer hovedsakelig på kjernemuskulatur og kroppsholdning. Passer for alle.

Basisball

Styrketime med fokus på funksjonelle styrkeøvelser med råskap. Basis Baller benyttes gjennom hele timen. Timen passer for deg som liker funksjonell styrketrening med fokus på kjerne muskulatur.

Step mix intervall

Styrketrening i sal. Etter en kort oppvarming benytter vi strikker, hantler og egen kroppsvekt til å styrke og stramme opp hele kroppen. Passer for alle.

Tabata intervall kondis/styrke

I Tabata starter vi med lett oppvarming til musikk, etterfulgt av høyintensitets kortintervalltrening bestående av en eller flere øvelser pr intervall. Hver intervall er delt inn i tidsintervaller med korte pauser inkludert. Intervallene består av både styrke og kondisjon. Dette er en time som passer alle!

Kondis 40 / Styrke 20

Morsom og inspirerende kondistime med varierte trinn i 40 min og styrketrening med stang/hantler i 20 min.

Høy puls / intervall

Kondisjonstime med enkle trinn, tøff musikk, høy intensitet med hopp og styrketrening med stang og frivekter.

Yoga

Vi praktiserer klassisk Hatha-yoga med fysiske stillinger og øvelser. Samtidig benytter vi pusten aktivt i mye av det vi foretar oss. I yoga er også oppmerksomhet på det som skjer i din egen kropp viktig, Vi kjenner på de grensene som kroppen har og trener på å respektere, men også utfordre disse grensene. Yogatimen inneholder en porsjon mindfulness der oppmerksomhet på det som skjer akkurat nå er viktig. Noen av timene inneholder også innslag av QiGong og Tai Chi.

Yogatimene passer for de aller fleste, og det er ingen krav til fleksibilitet, styrke eller tidligere erfaring.

Yogatimene varer i 90 minutter og starter og slutter med noen minutters avspenning.
Vi benytter ledige klær og har ikke sko i timene.

Løp/Styrke ute

Beskrivelse kommer



Sykkel: Timebeskrivelser

Sykkel puls

Her kommer beskrivelsen
 

Sykkel intervall

Beskrivelse kommer...

Sykkel 45

Et litt lettere sykkelalternativ (puls spinn). 

Sykkel 4x4

Beskrivelse kommer...

Sykkel langkjøring

Beskrivelse kommer snart...

Sykkel 60

60 minutter intervall. Etter en god oppvarming drar vi igang intervalldragene. Pausene mellom dragene brukes til aktiv hvile. Økta avsluttes med nedsykling og rolig tøying. 


 
Stikk innom, vi hjelper deg i gang!

Vi har åpen resepsjon mandag - fredag kl. 0800 - 1200 og
mandag - torsdag kl. 1700 - 2000



Spenst Skiptvet
Storveien 17
1816 Skiptvet
Tlf. 4714 9698
E-post skiptvet@spenst.no

Levert av Spectra AS - Powered by Webon Personvern